lørdag den 12. oktober 2013

Planternes vinterhi er klart.


I dag har 'vi' knoklet med at få gjort Drivhuset klart til vinteren. Tusind tusind tak for hjælpen, Søde Lona, for det store arbejde, du ved hvor meget det betyder for mig.


Der skulle nyt bobleplast op i år, men vi valgte den nemmere og faktisk bedre løsning bare at sætte et nyt lag ovenpå.
Nu er der bare så fint og rent, at det er en drøm :-)


Jeg har aldrig haft plads til andet end den lille taburet derinde, men i år SKAL der være plads til nydelse, så kurvestolen er rykket ind allerede.
Jeg har kasseret en del store planter, som jeg egentlig bare havde, fordi de nu engang var der. Så det skal nok kunne lade sig gøre.


Mens Lona knoklede i drivhuset, reddede jeg denne lille pusling op mellem fliserne udenfor. Jeg kunne da ikke bare lade den stå der og gå til :-)


Min Tyrolerpelargonie rykkede ind som første beboer, for den stod under åben himmel, og de kan ikke lide for meget vand, så det var tid.
Resten af planterne flytter ind lidt efter lidt som det bliver tid for dem. Det er meget mindre stressende at gøre det på denne måde. Og det er jo også synd at gemme dem væk, mens de stadig kan glæde på terrassen.


Og hovsa, endnu en af mine Dahlia frølinger er sørme sprunget ud. Dahlia varabilis 'Miscuglio in Doppio. Er den ikke skøn :-)

Se mere om hvordan jeg bruger det opvarmede drivhus om vinteren her:


8 kommentarer:

  1. Hej Hanne. Tillykke med det store arbejde og at det nu er gjort. Det er så skønt at være vinterklar og jeg kan godt lide din plan med at flytte planterne ind lidt efter lidt. God idé at bruge det til et opholdsrum også. Der bliver nok mange smukke planter at kigge på.

    SvarSlet
  2. Nej hvor skønt, at det nu også er færdigt. Så længe det ikke er koldere, kan planterne jo blive udenfor noget tid endnu, men rart at vide, at det er klar til, at du hurtigt kan få dem rykket ind.
    Godt der blev plads til kurvestolen, så du kan sidde og nyde det derude.
    Den dahlia er da smuk også lige min stil. Godt du fik reddet den lille pusling ind :)
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  3. Hej Hanne
    Et helt tomt skatkammer, inden længe er det fyldt med det pureste guld ;o)

    SvarSlet
  4. Hvor må det være rart at være klar til vinter.
    Hyggeligt med kurvestolen.
    Hvor er din Tyrolerpelargonie dog smuk.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet
  5. Hos dig er der Driverhuset og Drivhuset. Det er skøn når begge er klar til vinter rykind. Godt med en god veninde, der kan hjælpe til.
    Men jeg kan se, at der også skal være plads til at nyde i drivhuset og det er en godt idé.
    For med alle de endnu blomstrende vækster, der rykker ind dér, ja så skal man også kunne nyde dem fra en hyggelig stol! Godt tænkt!

    SvarSlet
  6. Ha ha, jeg kan godt lide at det første man får øje på er en stol placeret trygt og godt lige i midten. Der tænker jeg du kommer til at opholde dig alt det, du overhovedet får mulighed for, når altså ikke du er i driveren.

    Jeg har været syg (influenza for første gang siden min ulykke) i mere end 14 dage nu, så alt ligger stille i min have. Håber jeg lige når det, der skal nås, inden vinteren rykker ind. (Eller ud).

    SvarSlet
  7. PS. Gisp! Har du selv frembragte den dahlia fra frø? Sejt! Den er uuuuultrasmuk!

    SvarSlet
  8. Godt der er gjort klar i planternes vinterbolig. Det må være skønt at have sådan et sted til opbevaring af planter, og god ide at lave plads til en stol, så du kan smutte ud og nyde planterne hen over vinteren :-)

    SvarSlet