tirsdag den 15. oktober 2013

Kontrasternes tid.


Lige nu kan man næsten vælge sæson, alt efter hvilken vej man kigger i min have. Her er det nærmest stadig sommer :-)


Min skønne frøling. I får ikke så mange ord i dag, for jeg er træt i mit hoved.


Men jeg måtte bare dele disse skønherligheder med jer fra min leg med kameraet i eftermiddags.


Lyserød hebe. Desværre ikke hårdfør, så den bor i det opvarmede drivhus om vinteren.


Det er oprindeligt en stikling fra min veninde i England, og jeg har haft den i 11 år.


'Lemon Queen'.


Og her kom så efteråret.


Med min fantastiske Rudbeckia Triloba...


...som har forlovet sig med Aster 'Little Carlow'.


Og en forsmag på vinteren med den første blomst i Kejserbusken.

8 kommentarer:

  1. Hej Hanne
    Ja jeg har også blomster i kejserbusken nu, godt nok kun en enkelt. Jeg kan godt huske, at du også har Lemon Queen, vi har jo købt flere af de samme planter :) Den lyserøde hebe er rigtig fin, godt du kan sørge for dens overvintring.
    Og dahliaerne er bare fine, godt det stadig er sommerligt i din have, så du kan fortsætte med at nyde.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  2. Du har helt ret. Der er store kontraster lige nu. De lyserøde og tøsede daliah og så alle høstfarverne. Jeg plukkede en buket i går med netop et miks af daliah, rudbeckia, stolte kavaler og lathyrus. Den er ikke for de sarte ;-)

    SvarSlet
  3. Kære Hanne.

    Hvor ser det dejligt ud hos dig lige nu. Ja, oktober kan forvandle haven til ren magi. Noget er smukt i forfaldet, mens andet står så friskt og grønt, at man slet ikke fatter, at vi er et godt stykke henne i oktober. Jeg nænner næsten ikke at klippe ned, fordi der stadig er så meget skønhed derude, men er nødt til det, da jeg ellers ikke kan få skruet forårsløg i jorden. Så bliver der til gengæld en masse til vaserne.

    Åh, "Lemon Queen" er skøn. Een af mine absolutte favoritter.

    Knus og kærlige tanker

    SvarSlet
  4. Efterår når det er skønnest.... !
    Den gul-blå forlovelse er helt fantastisk, de kan da kun få smukke børn.... ;o)

    SvarSlet
  5. Sikke skønne billeder. Der er så meget fint i haven for tiden. Det kræver bare at man har blik for det, og det har du da bestemt. Tak fordi jeg måtte kigge med.

    SvarSlet
  6. Dejlige billeder og jeg er da helt vild med den smukke Hebe. Godt du kan holde liv i den i det opvarmede drivhus. Kejserbusken har jeg købt sidste år, men jeg ved endnu ikke om der er liv i den. Så hvis ikke den kommer i år, må jeg vist ud og finde en ny.

    SvarSlet
  7. Det er virkelig stor kontrast mellem sommer og efterårsbillederne. Jeg kan rigtig godt lide din Rudbekia triloba.
    Tænk at holde liv i en ikke hårdfør plante i 11 år, det er jeg faktisk temmelig imponeret over.

    SvarSlet
  8. Er det sådan hvert efterår, tænker jeg, eller er det den fantastiske sommer og det fantastiske efterår, vi har haft, som giver os denne friskhed.

    SvarSlet