fredag den 22. marts 2013

Det går ikke så godt her.

Jeg ligger på Glostrup Hospital. Jeg fik et krampeanfald onsdag aften. Jeg blev helt blå i hovedet og mistede bevidstheden i 15 min. Det var så skræmmende, især for min mand og vores piger. Jeg bed tænderne så  hårdt sammen at mine fortænder forneden er blevet løse.
Jeg kom med ambulance og ligger nu på Neurologisk. Jeg blev CT scannet i går og MR scannet i dag, og vi har fået at vide at det er en metastase fra kræften i min hjerne. De sagde at det var positivt at der kun er én, men jeg ved snart ikke. Jeg skal videre til Rigshospitalet hvor hjernekirugerne er, henvisningen er sendt. Så skal de vurdere om jeg skal opereres eller have stråler.
Det er meget øv. Jeg må ikke være uden opsyn, og de synes at jeg skal blive her, hvis jeg skulle få krampe igen. Og jeg vil ikke risikere at udsætte Michael og pigerne for det igen. Næste onsdag bliver jeg trappet op i anti-krampe medicin, og så skulle jeg være rimelig sikker.
Jeg er helt knust over det, men det hjælper jo ikke noget. Min venstre arm virker næsten ikke mere, så det er svært at skrive fordi jeg skriver tifingresystem.

Knus Hanne

Jeg har desværre ikke nogen havebilleder her denne gang.

56 kommentarer:

  1. Uff så skremmende, jeg ønsker deg god bedring.
    Maritklem.

    SvarSlet
  2. Søde Hanne
    NEJ.........det er bare ikke i orden!!
    Min yngste datter jobber på Riget! Og de er altså dygtige! Ikke for at trøste, blot en konstatering!
    Du er jo en stærk kvinde, så jeg sender positive tanker ind dig!
    S T O R T Kram og mange tanker

    SvarSlet
  3. Åh, kæreste dejlige menneske. Hvor ER det DUMT!!!!!!

    <3 - varme til dig og mange bønner!

    SvarSlet
  4. Åh nej - jeg havde sådan håbet på at du var kommet "i smuldt vande". Vi krydser fingre for at de dygtige læger på Rishospitalet får hjulpet dig rigtig godt.
    De varmeste hilsner og knus fra Berit

    SvarSlet
  5. Åh nej dog! Jeg krydser fingre for at de hurtigst får hjulpet dig på benene derovre på Riget. God bedring!
    Mange varme tanker herfra.

    SvarSlet
  6. Hvor er det helt igennem dumt og urimeligt! Bunkevis af varme tanker fra Nana

    SvarSlet
  7. Sender de bedste tanker ..

    SvarSlet
  8. Hej Hanne. Hvor er det urimeligt. Jeg ønsker dig al mulig god bedring og godt at du har din mand og pigerne og haveblogland. Du er sej og tapper. Mange varme hilsner fra mig.

    SvarSlet
  9. Kære Hanne
    Det er jeg utrolig ked af at høre og jeg forstår godt at du er knust. Det er dybt uretfærdigt at du skal igennem det ene tilbageslag efter det andet og jeg krydser også fingre for dig og ønsker dig rigtig god bedring.
    Knus og varme tanker om alt det bedste for dig.

    SvarSlet
  10. Hvor er jeg ked af at høre, at du skal igennem endnu en rigtig krævende periode. Jev ved, at du er stærk og håber, at du kan trække flere af de kræfter frem igen. Mange positive tanker om god bedring til dig.

    SvarSlet
  11. Kære Hanne,

    havde stadig de dejlige farvestrålende billeder fra dit blomstrende drivhus (fra sidste blogindlæg) på nethinden og blev derfor meget ked af at læse, at du nu igen befinder dig i den hvidkitlede verden.

    Kære Hanne, du MÅ tro på, at lægerne virkelig MENER, at det ER POSITIVT!

    Jeg synes din ukuelige fighterånd er ganske enestående. Tænk, at have overskud til at blogge fra en hospitalsseng. Kæmp Hanne! Hold ud!

    Livet er ikke retfærdigt, men det kan du ikke bruge til noget. Giv den dumme cancer kamp til stregen, søde. Det er jo positivt i sig selv, at lægerne KAN stille noget op.....og de kan sågar sige noget positivt om diagnosens behandlingsmuligheder.

    Husk at den mørkeste time altid er lige før daggry, Hanne <3 <3 <3 <3

    Sender dig et kæmpeknus og en lille engel til at passe på dig og din familie.

    SvarSlet
  12. Kæreste Hanne.
    Mange, mange tanker herfra, ord er så svære at finde...
    Knus og håb fra mig.

    SvarSlet
  13. Jeg sender de varmeste tanker og krydser fingre for du hurtigt får behandling og kommer i bedring.

    SvarSlet
  14. Øv, øv, Hanne. Det lyder bestemt ikke rart og nu må det da snart være nok. Men det er positivt, at du har energi og gå på mod nok til at sende os en hilsen. Du er skisme sej! ;-)

    De bedste tanker
    Birgitte

    SvarSlet
  15. Kære Hanne

    Du må trøste dig med at være i de bedste hænder. Jeg sender dig varme og helende tanker. Håber du snart er hjemme igen.

    SvarSlet
  16. Kære Hanne
    Ingen ord kan beskrive hvad jeg føler. Jeg håber, lægerne endnu en gang får dig på fode.
    Healende tanker og knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  17. Kære Hanne.

    Jeg kan ikke sige det bedre end Tante Grøn. Sender mine allerbedste ønsker og et kram fuld af styrke - grib det!

    Hjerteligst

    SvarSlet
  18. Søde Hanne, jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige... men du må ikke miste troen på hvad lægerne siger. Sender de varmeste tanker til dig.
    Ulla

    SvarSlet
  19. Sender de bedste håb og tanker
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  20. Pyha Hanne. Hvor skal I dog meget igennem - Altså. Masser af tanker til dig og din familie.
    Kram.

    SvarSlet
  21. Kære Hanne
    Også mange knus og tanker herfra.
    Keep on fighting..
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
  22. Kære Hanne! Ordene er sagt , men alligevel ingen der helt slår til! Mange hilsner fra mig og stor respekt for din fightervilje! Det er den der er den afgørende faktor! De kærligste hilsner fra Karin

    SvarSlet
  23. Kære Hanne. Det var dog trist. Sender dig de varmeste tanker og knus.

    SvarSlet
  24. De bedste tanker i en svær stund sender jeg dig.

    Kærligst Helga

    SvarSlet
  25. Kære Hanne.Ønsker al det bedste for dig.Lægerne er dygtige,så hold ud og kæmp.Mange gode ønsker til dig knus Jette

    SvarSlet
  26. Kære Hanne.
    Det er jeg meget ked af, at høre.
    Jeg kan sandelig godt forstå du synes det er en håbløs situation lige nu. Jeg håber hurtigt de dygtige læger for styr på det.
    For nyligt har jeg læst en bog, med den provokerende titel: kræft er ikke nogen sygdom - det er en overlevelsesmekanisme. Andreas Moritz, tror jeg nok forfatteren hed. Den handler om de bagvedliggende årsager til Kræft(og flere andre sygdomme). Jeg tænker på om du måske vil kunne bruge noget af det han skriver om til noget. Det var måske et forsøg værd, hvis du altså kan finde overskuddet til det.
    De kærligste hilsener til dig og din familie.
    Knus fra Malene

    SvarSlet
  27. Sender dig mange tanker. Hanne det ER sku uretfærdigt. Hold kampgejsten oppe !!

    Hilsen Lone

    SvarSlet
  28. Mange tanker og ønsker om snarlig bedring sender jeg til dig.

    SvarSlet
  29. De varmeste tanker til dig på en kold og solrig lørdag. Håber du kan holde modet oppe og kæmpe for din helbredelse. Også varme tanker til din familie.

    SvarSlet
  30. Kæreste Hanne.
    Det var jo ikke den vej, det skulle gå! Jeg sender dig de varmeste tanker og krydser fingre for, at du med den rette behandling kommer ovenpå igen.
    Knus Christel

    SvarSlet
  31. Kære Hanne,
    sender de varmeste tanker herfra til dig og din familie.
    Håber du kommer ovenpå igen.
    Kh Helle

    SvarSlet
  32. Tak for de mange opmuntrende ord. De varmer i en "kold" og turbulent tid for vores familie.
    Mvh.
    Michael

    SvarSlet
  33. Kære Hanne... jeg er tom for ord, for ingen ord kan beskrive hvad jeg føler. Hvor er det uretfærdigt at du/i skal rammes så hårdt, håber lægerne får styr på det.
    Jeg sender jer mange mange varme, trøstende tanker, og beder til at du snart er rask igen.
    Knus Marianne.

    SvarSlet
  34. Carissima mia

    Kram i tusindtal

    Kh
    Anne Mette

    SvarSlet
  35. Åh søde Hanne, det er da så forfærdeligt det du er igennem. Både for dig og din familie. Håber på snarlig bedring for dig.
    Hilsen
    Havehyrden

    SvarSlet
  36. Kære Hanne - Jeg har ikke kommenteret hos dig tidligere, men bare kigget ind på din skønne blog og nydt de smukke blomsterbilleder. Du har inspireret mig til at gå i gang med min egen have.

    Det her gør mig ondt at høre. Hvad du gennemgår nu kan ingen fatte, og ord er så fattige. Jeg lider selv af epilepsi m.m. og bilder mig ind, at jeg forstår lidt af din angst.
    Men jeg ved også, at de er ufattelig dygtige på Rigshospitalet. Det er helt utroligt, hvad de kan gøre, og hvor super godt man kan have det igen ganske kort tid efter.
    Flot at du skriver her - bliv endelig ved.
    Knus fra Johanne.

    SvarSlet
  37. Kære Hanne
    Jeg sender dig min dybeste medfølelse og de varmeste healende tanker. Hvor er det synd for dig og din familie. Jeg håber inderligt du kommer dig hurtigt og kan komme hjem igen.
    Jeg beder til at du må komme dig og blive rask igen :-)
    Knus Rose

    SvarSlet
  38. Kære Hanne
    Hvor er jeg dog ked af at høre det, men flot at du har overskud til at fortælle os om det. Du må simpelthen finde kampdragten frem igen og samtidig tro på lægernes positive ord.
    Jeg håber at du hurtigt kommer i bedring og kan nyde foråret, som forhåbenligt snart kommer.
    Kh Bente

    SvarSlet
  39. Din stakkel... jeg føler med dig ;(
    Jeg ønsker dig go' bedring og de varmeste hilsner til dig og din familie fra synnejyden :)

    SvarSlet
  40. Hvor er livet ind i mellem uretfærdigt. Og hvor er det sejt at du midt i al elendigheden finder overskud til at skrive på bloggen - brug nu alt dit overskud og dine uanede kræfter til at vinde kampen. jeg sender mange varme tanker og håber de hjælper lidt på vej.
    Mange hilsner
    Trine

    SvarSlet
  41. Håber det allerbedste for dig og din familie. Gode tanker til Jer!
    Mange hilsner
    Susanne

    SvarSlet
  42. Allerkæreste Hanne.....det gør mig virkelig ondt at høre og jeg bliver helt tom for ord. Hvor er livet dog barsk og uretfærdigt. Jeg håber det bedste og krydser fingre for at lægerne på rigshospitalet bliver dit vendepunkt....sådan for alvor.

    Knus og varme tanker til dig og din familie
    Dorthe

    SvarSlet
  43. Kære Hanne, Jeg kender dig ikke men har kigget flere gange på din dejlige blog og du har inspireret mig meget bla. med dit drivhus, og du har mange dejlige billeder. Jeg ønsker dig go' bedring og syntes det er flot du ligger på hospitalet og skriver til os. Men det viser du er stærk og nok skal vinde kampen.
    Mange varme hilsner.
    Mette

    SvarSlet
  44. Jeg sender de varmeste tanker til dig og din familie med ønske om god bedring.
    Utroligt at du har overskud til at fortælle os det.
    Jeg tænker på dig.
    Knus Aase Marie.

    SvarSlet
  45. Hej Hanne

    Du får alle de bedst og varmeste tanker fra mig. Jeg håber virkelig at de kan hjælpe dig og din familie i denne svære tid...

    <3 <3 <3

    Haveknus
    Annette

    SvarSlet
  46. Kære Hanne
    Sidste år på denne tid var jeg helt ny blogger og jeg gav mig i kast med at vinterså stauder i plastkasseruden for efter inspiration fra din blog. Jeg lærte samtidig, at man altid kunne få et sødt og hjælpsomt svar af dig, når man havde behov.
    Når jeg så læser dine indlæg nu, så ved jeg slet ikke, hvad jeg skal skrive. Det hele virker så uretfærdigt. Jeg sender dig mine varmeste tanker og ønsker om god og snarlig bedring.
    KH Nina

    SvarSlet
  47. Kæreste Hanne - det er desvære ikke så tit, at jeg kommer rundt på andre blogs, men jeg kan sige dig, at jeg har glædet mig meget over alle dine positive og utrættelige hilsener på min blog.

    Tante Grøn, som er meget mere opdateret end jeg omkring blogverdenen, fortalte mig i dag om din sitaation, og derfor klikkede jeg ind her. Tænk en gang, at du i din situation havde overskud til at sende mig et tillykke på min blog i går. Det er fantastisk, at du er i stand til at tænke på dine medmennesker, når du har det så skidt.

    Jeg håber og beder til, at lægerne kan hjælpe dig og sender de aller kærligste hilsner og tanker til dig og din familie. Claus

    SvarSlet
  48. Kæreste Hanne
    Jeg har ingen ord der dækker. Heldigvis er du i gode optimistiske hænder, og jeg håber de snart får hjulpet dig, så du atter kan komme på højkant.
    De varmeste hilsner til dig og din familie

    SvarSlet
  49. Jeg er ked af at læse om det anfald, du har haft. Det giver slet ingen mening, at du nu igen skal finde kræfter til at blive rask. Men du har stået så meget imod. Du kan godt.Jeg håber for dig og dine nærmeste, at det fra nu af kun går mod gode tider. De bedste ønsker herfra.

    SvarSlet
  50. Kære Hanne
    Jeg kender dig ikke men blev grebet af din fortælling om din sygdom.
    Må sige at du er meget tapper og ønsker dig al mulig held fremover.
    Knus fra Ilse

    SvarSlet
  51. Hej Hanne

    Det var da godt nok noget rigtig skidt. Troede virklig at nu gik det fremad for dig, håber og beder til at de hurtigt for styr på din sygdom.Og syntes det er mega sejt at du stadig følger med har jo set dig kommetere ved andre i dag..
    Mange håbefulde knus fra Helle

    SvarSlet
  52. Kære Hanne
    Jeg er også en af dem der ikke tidligere har kommenteret din blog. Bare fulgt med af og til. Fundet svar på ting jeg ikke vidste nok om, og nydt dine billeder. Du har inspireret mig til at prøve at lave en blog selv, indtil videre øver jeg mig mest i teknikken. Jeg har i dag lavet en lille buket til dig, med ønsket om rigtig god bedring. Kærlig hilsen heleneshave.blogspot.dk

    SvarSlet
  53. Kære Hanne
    Hvor er det bare noget rigtigt øv. Jeg håber du kommer godt igennem denne svære sygdom. Du kan - og du skal. Håber du får ny energi af forårets komme og kan give sygdommen en over nakken. De allerstørste kram og ønsker om heling og god energi sender jeg til dig.

    Klem fra Eva

    SvarSlet
  54. De varmeste tanker til dig og din familie om Guds hjælp i rette tid.
    kærlig hilsen.

    SvarSlet