søndag den 17. marts 2013

Clematis Pixie takker af for i år.


I dag opdagede jeg at, min skønne Clematis Pixie i det opvarmede drivhus er ved at takke af for i år. 
Jeg syntes, at det var gået lidt hurtigt med blomstringen i år. Men det må være fordi tiden flyver, for faktisk lavede jeg det første indlæg om hende for nøjagtig en måned siden. 


Så det vil sige at blomstringen kommer til at have varet ca. 6 uger, da den sprang ud en uges tid før jeg lavede indlægget, og den har nok en uge tilbage nu. Det er da meget godt gået :-)
Normalt flytter jeg den ud i det uopvarmede Driverhus ved denne tid, så jeg kan strække blomstringen lidt længere. Men det er for koldt i år. 


Som I kan se har alle blomsterne efterhånden fået de cremegule pom-pom'er i midten nu. De bliver siddende et stykke tid efter at kronbladene falder af.
Så farvel og på gensyn til næste forår, Pixie. 
Og så kan jeg jo snart nyde jeres Pixier i blomst på bloggene rundt omkring. Det glæder jeg mig til :-)

10 kommentarer:

  1. Hej Hanne. Nej, hvor er den flot. Så kan jeg godt se, at min pixie er færdig! Den er helt brun og har slet ikke vokset siden jeg fik den i sensommeren sidste år. Hvor var det spændende at se din og se hvordan den rigtig burde se ud!

    SvarSlet
  2. Den er rigtig lækker Hanne, jeg ville gerne have en, men det går nok ikke. Det er en god lang blomstring, den har haft.
    Jeg har læst om en anden som blomstrer på samme tid og skulle være vinterhårdfør. Den hedder Winter Beauty og dufter også skønt. Den sælges kun i England, jeg er meget fristet, men har indtil videre slået koldt vand i blodet. Den skulle kunne stå ved indgangsdøren, men ellers kan den måske stå i min pavillion.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  3. Hun er en skønhed hende Pixie :o) ærgerligt du ikke kan forlænge blomstringen i år, men vejret er bare ikke med os... øv!

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  4. Sikke en skønhed!

    SvarSlet
  5. Søde Hanne,

    hvor må det være skønt med et opvarmet drivhus. Din Pixie er bare helt vidunderlig. Jeg nyder dine glade indslag med taknemlighed. Kan læse mellem linjerne, at du har det ok. Det glæder mig SÅ meget:o)

    Knus

    SvarSlet
  6. Den ser skøn ud den Pixie. I år tror jeg, du skal være glad for 6 uger,, især fordi det er i det opvarmede.

    SvarSlet
  7. Det er jo helt vildt, hvor stor forskel der er på at have et isoleret drivhus og så os andre, der må nøjes :-) Min pixie har stadigt grønne blade og knopper. Jeg bliver helt klam ved tanken om, at minusgraderne kommer ned og rode omkring -15 den kommende uge. Gad vidst om den klarer det.

    @ Lisbeth vil jeg blot pippe, at pixie er ikke blot dejlig at se på. Den dufter også kraftigt med en lækker syrlig duft.

    SvarSlet
  8. Den er bare så sød og skøn, kan godt forstå at du er meget glad for den :)

    SvarSlet
  9. Hun er virkelig yndefuld din Pixie - hende kan jeg godt forstå du nyder, og så specielt på denne årstid.
    God dag.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
  10. Hvor er hun skøn, og 6 uger er da en lang blomstringstid.
    Mere kulde og den snestorm, der lurer lige om hjørnet, gider vi ikke.

    SvarSlet