torsdag den 21. juni 2012

Pattys Plum, og start på min behandling.


Staudevalmuen Pattys Plum har den skønneste mørke farve, synes jeg. Jeg har haft success med mange andre farver i min have igennem mange år, men Pattys har drillet mig. Sidste år blev hun dog flyttet lidt frem i Picket-bedet, og det var en succes.


Hun har dog nægtet at åbne sine blomster helt, når jeg har været der med kameraet. Så I får hende i halvt udsprungen tilstand.


Jeg er simpelthen så glad for, at Picket-bedet er så flot i år, for det er også et af de bede, som jeg kan se inde fra huset. Den skønne lysegule lupin 'Kronleuchter' har gang i sin anden blomstring på dette billede.

Jeg fik min første sprøjte med interferon på Herlev i tirsdags. Den skulle give influenza-symptomer, og det skal jeg godt nok love for, at den gjorde. Jeg lå med høj feber, op til 40 grader i et døgn. Noget af det, der er specielt ved denne behandling, er at feberen ikke må slås ned, da den medvirker til at bekæmpe kræften.
Jeg har næsten udelukkende sovet de sidste dage, men i dag er feberen under 38, så nu hjælper det lidt.
På mandag skal jeg indlægges i ca. 6 dage og ligge med Interleukin i drop i 5 dage.
Jeg er virkelig nervøs for at skulle have det så dårligt, men det skal jo til, og så må jeg jo bare tælle timer og dage til det er overstået. 

20 kommentarer:

  1. Hej Hanne.dejligt at høre fra dig,selv om det er sygdom.Det var da ubehageligt med den feber. Men det er åbenbart det der skal til for at slå kræften ned.Godt at du har din have til at glæde dig.Tænker på dig Knus Jette

    SvarSlet
  2. Godt at høre lidt nyt fra dig igen, behandlingen i næste uge er ikke rar at tænke på, men hvis det da så bare hjælper, så de får gjort kål på kræften.
    Dejligt bed du har at kigge på inde fra stuen. Den valmue har en lidt spøjs farve, så jeg kan godt forstå, den er svær at passe ind.
    Jeg tænker jo også på dig.
    Knus

    SvarSlet
  3. Det er en værre gang hækkeløb, sådan en kræftbehandling. Mon ikke personalet kan skaffe dig noget lindring under din indlæggelse. Jeg vil tænke på dig.

    SvarSlet
  4. Pyha - det lyder da som en barsk omgang du skal igennem. Håber du hurtigt kommer ud på den anden side, så du igen kan nyde din flotte have.
    Må jeg spørge hvorfor navnet Picket? Er det efter Wilson Picket eller noget helt andet i virkeligheden?
    Patty Plum er speciel...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente.
      Den slags hegn som står bagerst i bedet, hedder et Picket Fence på engelsk. Et skagenstakit, tror jeg vi ville kalde det. Så derfor er bedet blevet til mig Picket-bed :-)

      Slet
  5. Det lyder som en rigtig sej omgang du skal igennem, men du er også en sej kvinde, så jeg er sikker på du klarer det.

    Jeg har også problemer med Pattys Plum. Jeg synes den er svær at passe ind i min have. Den er også flyttet lidt rundt. Jeg tror desværre jeg må opgive den.

    SvarSlet
  6. Tusind gode tanker fra Tilst.

    SvarSlet
  7. Kære Hanne. Ja dejligt at høre fra dig. Det er en slem omgang du skal igennem, og selvom jeg ikke kender dig lyder du som en stærk kvinde, der nok skal klare det. Tænker tit på dig og sender alt det positive jeg kan din vej.

    Og sikken flot hun er, hende Pattys Plum, smukt sammen med den sarte gule Lupin. Selvom jeg har staude lupiner hos mig, syntes jeg det kniber med at få dem til at blomstre mere end en gang.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
  8. Godt at høre lidt fra dig igen :o) Synes det er fantastisk du har overskud til lidt bloggeri trods alt det du er igennem lige nu. Men mon ikke også det er godt at have forbindelse til alt det man havde inden, god tankeadspredelse fra alt sygdommens onde væsen.
    Pattys Plum gør sig bedst i lidt flimmerskygge synes jeg, men farve mæssigt er den meget svær at placere. Jeg har den sammen med løvefod og mørke geranium phaeum.
    Knus og kram Havenarkomanen :O)

    SvarSlet
  9. Dejlig at høre lidt fra dig igen Hanne :-D
    Jeg vil tænke på dig i næste uge, og sende dig masse af positive tanker om helbredelse.
    Hvor står den smuk din "Pattys Plum", sammen med den lysegule Lupin :-D
    Nu er jeg jo ikke så pokkers glad for gult, men jeg er blevet helt pjattet med den delikate lysegule farve. Måske jeg skulle kigge efter sådan en fin lysegul Lupin som du har.

    Knus fra Marianne :-D

    SvarSlet
  10. Kære Hanne,

    jeg har lige siddet og læst dine sidste mange indlæg igennem - har næsten ikke været på blogs de sidste par måneder. Jeg havde dog godt hørt, at du har fået konstateret kræft. Det gør mig virkelig ondt, og jeg håber det bedste for dig, og at du snart overvinder sygdommen. Det er jo næsten ikke til at sætte sig ind i, hvordan det må føles.

    Dejligt med din Patty's Plum. Faktisk det samme her hos mig. Min blomstrer også i år efter udeblivelse af blomstringen i flere år.

    God weekend.

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  11. Dejligt at høre nyt fra dig Hanne. Jeg tænker på dig og sender dig helbredene tanker.

    Din Pattys Plum er skøn.

    SvarSlet
  12. Jeg tænkte som Bente - hvorfor Picket... men det fik jeg så svaret på også :)
    Den valmue er så skøn, meget speciel farve.
    Håber du klarer dig gennem behandlingen, hvor er det ærgerligt det skal være sådan :o/

    Ha en go dag...

    SvarSlet
  13. Hun er rigtig smuk Pattys Plum, men hun har ikke ville overleve hos mig. Jeg har ikke tænkt over at det er en svær farve at have med at gøre, jeg har "kun" ærgret mig over at hun ikke ville bo hos mig ! Måske jeg lige skal tænke mig om en ekstra gang mht farven, inden jeg anskaffe mig hende igen.

    SvarSlet
  14. Kære Hanne
    Det er et rigtig smukt bed og hvor er det godt at Pattys Plum er glad for sin nye plads, det er en fantastisk flot valmue, synes jeg.
    Det er en hård omgang du skal igennem og jeg kan godt forstå at det er skræmmende når du nu ved hvor dårlig du kan blive. Jeg håber at du kan sove fra nogle af bivirkningerne og så håber jeg at du holder modet oppe selvom det er svært når kroppen slider i én.
    Jeg vil tænke på dig og krydser fingre for at ugen går rigtig hurtigt;)
    Knus

    SvarSlet
  15. Kære Hanne, jeg nød din Patty's Plum og de skønne lysegule lupiner rigtigt meget. Tak fordi du har overskud til at glæde os allesammen med din dejlige have og til at opdatere på din sygdomstatus. Jeg tænker meget på dig og håber at forløbet i næste uge bliver tåleligt at at ugen går hurtigt for dig. Du er god til positive tanker, så gem en masse af dem til næste uge.

    knus fra Ulla

    SvarSlet
  16. Som altid viser du et skønt bed, som står rigtigt flot og frodigt :-)

    Det er utroligt flot, at du har overskud til at dele med os midt i sådan et "hæsligt forløb", som du er igang med - det viser, at du er et menneske med meget overskud. Det overskud håber og tror jeg på, at du også kan finde frem i den kommende uge, som lyder som en uge, der bare skal overståes. Tænker på dig.

    SvarSlet
  17. Håber det bedste i den svære tid der kommer. Kan overhovedet ikke sætte mig ind i hvor svært det må være. Måske dine smukke billeder kan "hjælpe" dig lidt igennem dit svære forløb. Pøj. Pøj.

    SvarSlet
  18. Hvor er det dejligt at du fået taget så dejligt et billede af Patty's Plumb og at den står så flot i bedet, som du har så meget fornøjelse af og kan se inde fra.

    Det er dejligt at du har tid og overskud til at skrive selv om du helt sikkert ikke har det godt lige nu. God bedring

    SvarSlet
  19. Vil tænke på dig i næste uge, håber du har mulighed for at tage din pc med derind, så du kan bruge dine billeder til at vedligeholde kampgejsten i en forhåbentlig ikke alt for hård kamp.
    Mange hilsner fra Susanne

    SvarSlet