fredag den 15. juni 2012

Clematis Prinsesse Alexandra og en lille opdatering


Jeg ved godt at jeg lovede jer et indlæg med flere af de forsommerblomstrende Clematis. Men jeg har ikke kræfter til lange indlæg lige nu, så jeg tror jeg vil prøve med små korte indlæg istedet. Og I skal altså se min skønne Clematis Prinsesse Alexandra.


Hun har blomstret længe i år, og er kun lige begyndt at falme lidt. Hun får også kun lidt formiddags og aftensol.


Det er bare en skøn Clematis med både fyldte og enkelte blomster.


Jeg har det ikke så godt for øjeblikket, for jeg skal trappe ud af en del af de mediciner, som jeg har fået for min autoimune sygdom. Dem må jeg ikke tage mens jeg får imun-terapi, fordi det netop går ud på at hæve mit immumforsvar. Så det er småt med kræfterne.
Og psykisk har det også været en rigtig hård uge.
Men nu står det fast, at jeg får min første sprøjte på tirsdag.
Jeg er rigtigt glad for at komme igang med behandlingen, men jeg er også vildt nervøs, fordi det jo skulle være meget hårdt at komme igennem.

23 kommentarer:

  1. Dejlig Clematis :-)
    Jeg ville ønske jeg var bedre til det med Clematis, plejer ikke at have særlig stort held med dem, de småblomstrende går det nogenlunde med, men de fleste storblomstrende er aldrig blevet til det flotte blomsterflor, jeg har ønsket mig.

    Ønsker dig alt mulig held og lykke med behandlingen.

    SvarSlet
  2. Det er synd for dig at det skal være så hård, men godt at der sker noget med behandlingen.
    En rigtig fin clematis du viser.
    Ha' en rigtig god aften.
    Knus

    SvarSlet
  3. Alexandra ser skøn ud, måske skulle jeg overveje at få hende på ønskelisten:-)

    Jeg vil også ønske dig fortsat held og lykke med behandlingen og kampen.

    SvarSlet
  4. Hold da helt fast, hvor er den klematis lækker ;o) den skal vist højt på ønskelisten. Kæmpe kæmpe kram herfra ;o)

    SvarSlet
  5. Hvor er hun smuk med sine fine flæser og yndige farve, din Alexandra - et rigtigt blikfang :-)
    Jeg sender dig også de varmeste tanker med ønske om god bedring og held og lykke med de kommende behandlinger.
    Kh Rose

    SvarSlet
  6. Det er skrap kost det du skal igennem men jeg synes det er fint at du orker at skrive på bloggen og glæde dig over dine planter.

    Havehilsen
    Ole

    SvarSlet
  7. Så missede jeg da lige, at du havde fødselsdag forleden - stort tillykke. Det lyder som en dejlig dag med familie, venner, kager og plantegaver :-)

    Det lyder som en rigtig træls periode for dig lige nu. Jeg håber, at du snart får flere kræfter og kan se effekten af den kommende behandling.

    SvarSlet
  8. Åh hvor er det bare uretfærdigt at du skal igennem alt dette, men jeg ønsker alt det bedste for dig, og håber du kommer til hægterne igen hurtigt.
    Prinsessen er skøn, og det ku da godt være en jeg ku ønske mig... er vild med de dobbelte blomster :)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  9. Godt at høre livstegn fra dig, hvor er det synd, du skal af med medicinen, det bliver det ikke nemmere af. Snart er det tirsdag, så du kan få den første sprøjte, forhåbentlig er det ikke så slemt, som du frygter.
    Din Alexandra er meget flottere end min, min står inde i skoven, så der er endnu mere skygge, det er nok ikke så godt.
    Stort knus

    SvarSlet
  10. Nøjjj - hvor er den clematis smuk :-)

    Held og lykke med behandlingen Hanne. Jeg håber, at du snart kan mærke fremskridt.

    SvarSlet
  11. Den er virkelig skøn den smukk elyserøde Alexandra.....min er ikke så pæn længere.....regn og hagl har gjordt det skidt for den i år......men der var mange blomster.

    Jeg nåede desværre ikke at kigge forbi på din fødselsdag......Hanne hjertlig tillykke med den flotte runde dag......og med de lækre kager og gaver er jeg sikker på du er godt kørende i mange år frem i tiden :0)

    Kæmpe knus og forsinket men ikke mindre velmenende HURRA HURRA HURRA HURRA HURRA ;0)
    Dorthe

    SvarSlet
  12. Dejlige "slyngler" der blomstrer i din have lige nu.
    Det er ok med færre eller kortere blogindlæg - du skal gøre lige præcis som du føler for. Det allervigtigste lige nu er dig! Du har selvfølgelig ikke de sammen krafter og energi og du skal "økonomisere" med dem, så de rækker til det der tæller for dig.
    Kh

    SvarSlet
  13. Dejlig clematis du viser i dag , du har mange rigtige fine , er du lidt en samler ..
    Det kan man vist let blive.

    Også et forsinket tillykke fra mig, og rart og høre bare lidt fra dig en gang imellem.
    Jeg håber din have kan bibringe med lidt opmuntring til dig i en svær tid.

    mange hilsner fra Helle

    SvarSlet
  14. Smuk Prinsesse!!!
    De bedste ønsker for dig i denne svære tid!

    SvarSlet
  15. Alexandra er helt vidunderlig. En til på ønskelisten ;-)

    Jeg får ikke altid lagt en kommentar, men jeg følger med i dine inlæg og den svære tid, du er igennem lige nu. Jeg ønsker alt godt for dig ned din behandling.

    Kærlig hilsen Ina

    SvarSlet
  16. Åh, hun er da dårende dejlig, hende kronprinsessen - ligesom vores Mary.

    Og jeg vil bare sige: Rigtigt godt valg, Hanne: Drop alle de planer du har om at ville skrive om alt muligt. Et pip nu og da, en hyggesludder over "blog"-havelågen - det er alt rigeligt. På samme måde i haven. Nydeture og småtterier.

    Varmt kram fra mig.

    SvarSlet
  17. Hej Hanne. En virkelig yndig clematis og så er den lyserød! Jeg synes, det er hyggeligt at følge din blog og har fuld forståelse for korte indlæg. Jeg ønsker dig det bedste! Rigtig god aften.

    SvarSlet
  18. Smuk clematis, og tak fordi du delte synet med os!
    Held og lykke med behandlingen.

    SvarSlet
  19. Hvor er din clematis smuk.
    Rigtig god bedring.
    Held og lykke med behandlingen.

    SvarSlet
  20. Hej Hanne
    Først et forsinket tillykke, og tak for kigget på kagerne ... de satte gang i mundvandet :-)
    Sikke fine blomster klematisen får, og hvor interessant med både enkelte og fyldte blomster.
    De bedste ønsker
    Nina

    SvarSlet
  21. Dejligt at du har mod på at opdatere os om haven og din behandling, kan godt forstå at tingene er svære lige nu, men i morgen er det tirsdag og starten på den kurs, der skal være opadgående igen. Held og lykke med det, Hanne.

    knus Ulla

    SvarSlet
  22. Rigtig god bedring og forhåbentlig får du det snart bedre !!
    En rigtig smuksak du viser der. Ih hvor er der mange planter man næsten ikke kan leve uden..
    Pøj. Pøj.

    SvarSlet