onsdag den 30. maj 2012

Opdatering om min kræft.

Tusind tak for alle jeres helt utroligt søde og dejlige kommentarer til mit forrige indlæg.
Jeg er simpelthen så rørt og glad over jeres søde ord. Det hjælper virkelig meget at vide at I er så mange derude der tænker på mig. Jeg har siddet med tårer i øjnene flere gange mens jeg har læst dem.

Jeg skulle jo have været opereret på Riget i morgen. Men jeg blev ringet op i går eftermiddags af min læge derinde, som fortalte at PET scanningen viste at kræften også har spredt sig bag mit bryst. Så de havde vurderet at det ville blive for hårdt for min krop med tre store operationer, og derfor vil de hellere påbegynde medicinsk behandling istedet.
Så nu venter jeg på at blive kontaktet af Herlev Hospital som står for den del af kræftbehandlingen. De har lovet at det kommer til at gå hurtigt, men der går jo selvfølgelig altid et par dage minimum.

Jeg ved ikke ret meget om denne behandling, for jeg har med vilje slet ikke selv researchet noget, da lægerne fraråder at man går på nettet, fordi der er så mange 'skræk-historier', og dem har jeg ærligt talt heller ikke lyst til at læse lige nu. Jeg indrømmer blankt at jeg kun er interesseret i at høre det positive lige nu, for det negative klarer min fantasi fint af sig selv.
Jeg er lettet over ikke at skulle igennem alle de store operationer, og jeg er meget optimistisk med hensyn til medicinen. Jeg ved at der er slemme bivirkninger, men jeg er jo en sej havequinde, så det skal nok gå.

Jeg syntes lige at jeg ville opdatere jer, fordi I alle har været så søde, og så I ikke skulle gå rundt og tænke på at jeg skulle 'under kniven' imorgen.

Samtidig kan jeg mærke at jeg har brug for at komme igang med at blogge om have igen, for at have noget at beskæftige tankerne med. Det er jo desværre ikke det bedste vejr til at være derude i lige nu, så det er jo godt at vi har den virtuelle haveverden også.


Min dejlige healende have lige nu.



49 kommentarer:

  1. Kære Hanne
    Vi vil gerne se flere havebilleder. Synd det er så koldt at gå rundt derude. Håber snart du kommer i gang med medicinsk behandling, så du kan blive rask igen. Sender stadig healende tanker til dig mange gange om dagen.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  2. Du kan tro, at jeg har tænkt meget på dig, Hanne :) Dit indlæg har gjort stærkt indtryk på mig og jeg er glad for denne lille opdatering. Måske også lidt glad for at du ikke skal gennem de store operationer lige nu, men slet ikke glad for at kræften har bredt sig, som du skriver. Nu har Herlev bare at skynde sig med at få dig sat i medicin-behandling, så du kan få bugt med de grimme kræftceller. Jeg krydser fingre for at du tager godt imod behandlingen - SEJ, det er du og det skal nok komme til at gå den rigtige vej :)

    Kærlig hilsen Ulla

    SvarSlet
  3. ... og din have ser fantastisk skøn ud - forhåbentlig får vi ikke for megen regn i kommende dage, så du kan komme ud og nyde den.

    SvarSlet
  4. Tak for opdateringen Hanne, jeg har tænkt meget på dig.

    Håber du hurtigt kommer i behandling og selvfølgelig går det godt med den medicinske behandling, du er jo en sej havequinde, som du selv skriver :-)


    Skønt billede fra din have.

    Kærlige hilsner og kram

    Gitte

    SvarSlet
  5. Sødeste Hanne.....tro flytter bjerge og det vil troen også gøre i dit tilfælde.......og troen på at det er de positive tanker der kan gøre en forskel er vigtig. Haven er en lise for sjælen så det er det helt rigtige sted at ty hen nu selv om vejret måske ikke er det mest optimale - men hvad gør det, haven giver altid noget godt igen.....og din da især så skønt der ser ud.

    Varme tanker og sommerknus Dorthe

    SvarSlet
  6. Hvor ser din helende have dejlig og frodig ud lige nu. Er "alt det hvide" natvioler i store mængder? Mine fem-syv stængler på en plante ser ikke ud af meget sammenlignet. Jeg må have flere natvioler stående i en gruppe.
    Held og lykke med behandlingen.

    SvarSlet
  7. Tak for opdateringen og for din imponerende betænksomhed over for os. Det er dejligt, at man kan fornemme kampmod i dit indlæg. Det kan bære langt.

    SvarSlet
  8. Har tænkt en del på dig, og jeg er ked af at resultatet af PET scanningen er, som den er.
    Håber du snart kan komme i gang med behandlingen, at den kan hjælpe dig og bivirkningerne forhåbentlig ikke rammer dig alt for hårdt.

    Du vælger, at forsøge på at holde fokus på det positive, det er en styrke, som helt sikkert er til stor gavn for dig :-)

    Du har altså en fantastisk skøn have, og det vil være berigende at læse/se mere fra den og de mange skønne planter du har derude :-)

    SvarSlet
  9. Kære Hanne.

    Glæder mig til at se glæder og sorger i din have, gennem dine øjne og fingre. Så kæmp søde du! Du gør en forskel..

    Hjerteligst

    SvarSlet
  10. Kære Hanne
    Din have ser fantastisk frodig ud og det er dejligt at du har lyst til at gå igang med den og bloggeriet igen. Jeg håber at du kommer hurtigt igang med behandlingen, du er sej og tager kampen op det er simpelthen så stærkt gået. Knus

    SvarSlet
  11. Kære søde Hanne
    Du er sej - og har den rigtige indstilling til det. Tal,- gå i haven og bearbejd og lad op. Om ikke andet - hvis du er flad - så bare læg dig i haven på en god drømmeseng og lyt til fuglene. Vi er mange der glæder os over din dejlige have - her i Blogland. Du er velkommen til at tale frit - og få det ud. Nyd lyset, og lad op alt hvad du kan. Så skal du nok klare den.

    Knus
    Eva

    SvarSlet
  12. Jeg er fuld af beundring for dig - du er så sej - både fordi du tænker postitivt i en svær tid, og fordi du har fantastisk haveviden, som du så villigt deler ud af.
    Dejligt at høre nyt - du er med i min havebøn - jeg ber' når jeg går i min have og bliver taknemmelig over et eller andet der lykkes - og dejligt at du igen er på bloggen!

    SvarSlet
  13. Tak for opdateringen. Jeg tænker på dig.
    Og tak for det dejlige billede fra din have - hvor er det frodigt og ja - healende! Det ser rigtig godt ud!

    SvarSlet
  14. Håber det bedste for dig.

    Sikke et dejligt billede, det er stemningsfuldt. Sådan lidt kolonihave-mormor agtig ´på den gode måde´.

    SvarSlet
  15. Kære kære Hanne
    Har først set dine indlæg om din sygdom nu. Er ked af at høre det er det der har holdt dig "ude" af blogland i et stykke tid. Du skal ihvertfald vide du har været meget savnet. Dine altid dejlige billeder fra din egen have, og dine kloge kommentarer som især en nybegynder som mig, nyder rigtigt meget gavn af. Du SKAL kæmpe, kæmpe og kæmpe og være positiv, selvom det desværre ikke er så let som det lyder. Jeg ser i mit job (er Falckredder når jeg ikke er på barsel) mange forskellige måder at tackle sygdom på, men tror på at det er meget vigtigt at være åben om sine tanker - også de tanker der er svære og til tider sorte. Giv dig selv lov til at nyde, og ikke mindst bare være i din dejlige have. Hvis der er overskud til at tage et par billeder du vil dele med os andre, siger vi bestemt ikke nej tak ;-)
    Tak fordi du deler det med os.
    Tænker på dig og dine nærmeste, hilsen Susanne

    SvarSlet
  16. Sødeste Hanne
    Der er ingen tvivl om, at du har været en del i vores tanker, så tak for opdateringen søde du. Det var jo ikke det, man havde aller mest lyst til at høre, men lægerne er dygtige, og jeg håber, at de nu bare kommer hurtigt igang, så du kan komme videre.
    Og vi er her stadig, lige her bag skærmen, med kærlig tanker og varme smil, klar til at byde gråvejrsskyerne trods - både de indre og de ydre.
    Knus Signe

    SvarSlet
  17. Kære Hanne :-D
    Siden jeg læste om din kræft har du været i mine tanker.
    Godt du har din smukke healende have, som jeg er sikker på vil gøre en forskel. Du er i vores tanker, og vi ber og sender dig healende tanker. Sammen med den medicinske behandling skal du nok vinde kampen. Glem ikke du er en sej havequinde, og vi er her for dig.

    Knus Marianne.

    SvarSlet
  18. Tak for meldingen. Godt at høre at du tager det på sådan en fin måde. Jeg håber at du komme i behandling hurtigt, og at du slipper for alt for mange slemme bivirkninger. Jeg beder fortsat for dig!

    SvarSlet
  19. Jeg har en positiv ting til dig ;)
    Lægerne på Herlev er super dygtige. En af mine kollegaer fik brystkræft for 2 år siden og kom i deres hænder. Det var hun rigtig glad for. De var dygtige, søde og uhyre professionelle. Hun blev opereret, fik stråler og kemi og har det nu godt, og har været meget glad for sine oplevelser derude ;)
    Din smukke have vil hjælpe på det mentale, det gør den jo altid;)
    Jeg skal igen lige anbefale Signe Wennebergs "haveterapi", den er virkelig god.
    Stort kram herfra

    SvarSlet
  20. Fantastisk at du tænker på os, når du har så rigelig omkring dig selv. Tak fordi du deler både fra dit private liv og din dejlige have, som ser skøn ud lige nu. Du har om nogen personlighed og mod og det bliver din styrke til helbredelse. Masser af tanker og haveknus fra mig :o)

    SvarSlet
  21. Ja, du har væreti vores tanker. De må virkelig have haft travlt ved omstillingen oppe mellem skyerne, er jeg sikker på.

    Kæreste Hanne i din Have, du gør det h et rigtige. Fokuserer på at blive rask og tager imod det som kommer, tror på lægerne og ladere være med at jage det, der kunne gå galt. Helt samme indstilling har min mor haft - og -hold nu fast, hun er både blevet kræft- opereret i brystet, i tarmen, har haft blodprop i hjertet, har fået skiftet begge hofter og skal have skiftet et knæ om en uge. Det er derfor jeg ikke kommer til Kolding, da jeg skal passe min demente far.
    Hendes have gør også hele forskellen.

    Jeg har nærkikket på billedet af din have og nyder hver en krog og detalje. Og jeg glæder mig til at haveblogge igen selv. Ja, det var faktisk dig, der fik revet mig ud af min depressions-tavshed på bloggen. Når du kan og når jeg kan mærke, at du gør det rigtige, så er det også det, jeg skal. :'-)
    I dag kommer der en blomsterveninde fra Facebook og henter en pose hønsemøg og en kæmpe gammel Plumbago (Blyrod) som jeg ikke orker at passe længere. Det er nyt for mig at give kære planter væk, men jeg kan mærke, at det er bedre at vide de har det godt i gode hænder, end at gå og blive ked, når jeg ser på dem. Hun har også nogle af mine Orchideer, og de er 'blomstret op ' ganske som vi mennesker kan gøre t, når vi kommer i de rette (overskudsagtige hænder).

    På vej ud for at muge ud.... Og vartvarmt havehelbredende kram til dig fra mig.

    SvarSlet
  22. Du har ret Hanne.. du ER en sej havequinde og jeg synes du griber det helt rigtigt an ved at lave tankeadspredelse i haven.
    Varme tanker og knus herfra :O)

    SvarSlet
  23. Det er dejligt at mærke, at du trods alt er positiv og jeg er overbevist om at haven vil være dig en stor støtte i den kommende tid - som den har været det før. Jeg er ked af at høre, at du skal i gennem alt det, men du er en sej "tøs" og jeg sender dig en meget kærlig tanke.

    Birgitte

    SvarSlet
  24. jeg takker for info.. og jeg vil fortsat krydse finger for dig, du er stærk og sej for det har du bevist med at fortælle åben om din sygdom :)
    fortsat go' bedring seje kvinde :)

    SvarSlet
  25. Kære Hanne. Hvor har jeg tænkt på dig, trist og høre den besked fra lægerne, men de er så dygtige i dag, så jeg er sikker på de kan hjælpe dig. Og din positive tankegang og at du er så sej og stærk vil hjælpe dig. Du har vel nok en skøn have og du har helt ret, haver gør underværker. Og som mange af de andre siger, så er vi lige herude til at støtte alt hvad vi kan :) Jeg vil med glæde læse med og lære af dine skønne indlæg.

    Mange kærlige tanker til dig og dine Hanne.
    Knus
    Lise Lotte

    SvarSlet
  26. Kære Kære Hanne
    Var kommet bagud i bloggeriet( igen) og har lige læst tilbage og alle de meget flotte og rigtige kommentaer det har udløst at du har været åben om dit helbred og din situation har været rigtig rart, for havde godt tænkt at du var imellem dem( os) som kæmper med andet end "bare" ukrudt på bloggen. Men hvor er det træls for dig og din familie og jeg sender også mange tanker til dig og brug endelig blogverden til at koble fra med og nyd din vidunderlige have.

    Mange knus og kram fra Helle

    SvarSlet
  27. Hej Hanne.Fra mig skal der også lyde et par opmuntrende ord.
    Krydser alt hvad jeg har for at du må få et godt
    forløb med din behandling.Positive tanker hjælper,
    og din dejlige have ligeledes.Tænker på dig og din
    familie.Mange knus Jette

    SvarSlet
  28. Kære Hanne

    Tak for den fine åbenhed du lægger ud omkring din sygdom. Du har selvfølgelig også været i mine tanker siden du skrev dit første indlæg, hvor man kunne mærke din tristhed (med forståelse). Derfor er det rigtig dejlig at læse dette indlæg og mærke den kampånd der er kommet ind over dig (Selvfølgelig ked af at det har spredt sig)og se at du har fundet lidt kræfter til at komme ud i din vidunderlige have for at få lidt terapi der. Bliv ved med at blogge og få glade tilkendegivelser tilbage, det er et supper flot billede du har lagt på igår. Mange tanker til dig og din familie.

    Knus herfra det midtfynske, Pia

    SvarSlet
  29. Kære Hanne

    Hvor ser din have bare skøn og frodig ud. Du er en sej havequinde, som får udrettet utroligt meget i haven.
    Hvor er det flot at du kan kan finde det positive under sådanne omstændigheder, og har overskud til at skrive på bloggen.
    Jeg ønsker dig al den opmuntring du kan få i øjeblikket.

    Mange kærlige hilsner Ina

    SvarSlet
  30. Mange gode hilsner og tanker herfra. Kærlig hilsen fra Trine

    SvarSlet
  31. Søde Hanne.
    Jeg tuder lige lidt med dig og så er det fuld fart frem ad med den skønne positive holdning du har...Hvor var det dejligt at læse kommentaren fra din Mr.M-mand, du er bestemt ikke alene.
    Kæmpe styrke og varme tanker herfra.
    Knus Lone

    SvarSlet
  32. Hej Hanne.
    Jeg har ikke så mange ord at skrive til dig, men jeg sender en masse positive tanker i stedet.
    God ide at bruge din have og bloggen. Jo mere positiv og glad du er jo bedre vil din helbredelse være :O)

    Hjertelige tanker til dig :O)

    SvarSlet
  33. Det er godt at høre, at kampmodet ikke fejler noget, jeg har også tænkt på dig mange gange siden dit sidste indlæg, selvom jeg kun kender dig gennem bloggen.

    Din have ligner jo den skønneste cottagehave..ligesom de gamle cottagehaver, jeg googler fra England

    SvarSlet
  34. Åååhh kære Hanne - har først læst om din sygdom nu.
    Hvor er jeg dog ked af, at du skulle have sådan en alvorlig og forfærdelig besked.

    Du er en af de mest sprudlende og positive mennesker her i haveblogland - men uanset hvor dejligt og positivt væsen du er, ja så ved jeg også at tankerne må spøge i baghovedet, når man får sådan en alvorlig diagnose.

    Jeg sender massere af gode tanker og kærlighed din vej.

    De kærligste hilsner Helle


    Hanne

    SvarSlet
  35. pøj pøj med det hele knus Anne Gine

    SvarSlet
  36. Det kan hjælpe at have tankerne et andet sted, så derfor er det at blogge SUPER! Jeg er selv ramt af sygdom, og jeg kan mærke at det er et frirum, der lader mig op når jeg blogger. Mange tanker

    Deneksperimenterendehave

    SvarSlet
  37. Hej Hanne,
    Din have ser vel nok smuk ud selvom kulden har sat ind. At dele vores haveglæde giver en utrolig varme. Håber du får hurtig besked fra Herlev hospital. Kærlige hilsner Anne

    SvarSlet
  38. Åh nej altså, men hvor er det godt at høre du er positiv... det er den halve helbredelse.
    Håber, tror og ønsker det bedste for dig... og det vil være dejligt at se dig på bloggen, når du føler overskud til det... for vi vil så gerne se mere til din skønne have :)

    SvarSlet
  39. Kære Hanne,

    Jeg sender lige en engel over til jer, som skal passe på dig og din familie. Blev så rørt, da jeg læste din mands indlæg. Du er heldigvis ikke alene i din kamp og med den RÅSTYRKE du viser, skal det nok gå altsammen.

    Har været inde og læse om dig. Hanne, du er virkelig en af hverdagens helte. Jeg beundrer dig. Med ALT det du har været igennem, er du blevet en surviver, en fighter og en supersej sild. Og det kommer dig til gode og gavn nu.

    Knus og mange kærlige og positive tanker

    SvarSlet
  40. Hej Hanne

    Har først læst om din sygdom nu - dejligt du er så positiv, bliv ved med det, for det er den rette vej.
    Jeg sender dig gode tanker og kærlighed !

    Hvor er din have frodig og smuk, det er da lige til at blive glad af, og helbredende at være i.
    Knus
    Anita

    SvarSlet
  41. Hej Hanne. Et stort knus herfra. Jeg synes du er sej og så positiv. Jeg tror, det giver energi og kræfter, når man tror på, at det nok skal gå det hele. Nu håber jeg ikke, du mister modet, du er en supersej havekvinde og du har så flot en have med så mange spændende planter, så jeg håber den er healende ligesom du skriver i dit indlæg.

    SvarSlet
  42. Kære Hanne et stort knus og varme tanker til dig. Den kamp skal du nok vinde for du er jo en sej havequinde.
    Hvor er din have smuk.

    Knus Margrethe.

    SvarSlet
  43. De bedste ønsker!!! Jeg tror på, at din have er healende! Den er i hvert tilfælde smuk!!!! Held og lykke!

    SvarSlet
  44. Hej Hanne
    Hvor er det godt at læse, at du er optimistisk med hensyn til den medicinske behandling, og du har helt ret, skrækhistorier er der ingen der har brug for. I din dejlige frodige have finder du snart noget der leder tankerne væk fra sygdom. De bedste ønsker herfra.

    SvarSlet
  45. Godt at se, at du er optimistisk, og fin strategi med at holde sig fra at søge på nettet. Jeg er sikker på, at de er dygtige på Herlev.
    De bedste ønsker for dig og din familie.
    Nina

    SvarSlet
  46. Gid f... havde den sygdom. Ønsker dig alt det bedste og krydser alt jeg kan for dig.
    Og jeg tror havearbejde healer - det fysiske arbejde i sig selv, men også nydelsen ved de smukke blomster.
    Varm hilsen herfra

    SvarSlet
  47. Tak for opdateringen,jeg glæder mig til at se mange flere billeder, fra haven når du har overskud ;o)

    SvarSlet

  48. Her er min historie. stor hen

    Min kone blev diagnosticeret med kræft, (før jeg lærte Rick Simpsons olie / anerkendt Sikringsorganisation) hospitalet sagde at gøre kemoterapi og strålebehandling. hun gjorde... og gik igennem en masse... men ingen kur, efter et stykke tid lægerne sagde kræft breder sig og vi kunne kigge efter alternativer. Jeg søgte på internettet og fandt ud af, om olie... spurgte en masse spørgsmål... set videoer osv... vi gjort olien os selv men det kunne ikke bare arbejder vi gjorde mere skade end gavn og kræft der stadig spredning, jeg søgte flere på internettet fandt jeg et vidnesbyrd om, hvordan en dame fik olie via en email, ricksimpsoncannabisoil96@gmail.com straks kopieres e-mail: Jeg skrev til denne meget email ricksimpsoncannabisoil96@gmail.com og i en time senere fik jeg et svar tilbage spørge mig nogle få spørgsmål , og oplyste mig på hvordan for at få olien i den næste 48hours, jeg placeret min ordre og i den næste 48hours medicin olien kom til os. umiddelbart min kone begyndte at bruge olie, det blevet to måneder nu, da min kone har brugt medicin olie og kræft problemerne er væk denne kendsgerning blev præciseret af lægen.

    Jeg sætter op denne stykke af vidnesbyrd af hensyn til dem en gang hvem savn indeværende olie venligst ikke dø i stilhed der er en kur mod din kræft i dag e-mail: ricksimpsoncannabisoil96@gmail.com og få olien.

    SvarSlet
  49. Dear George
    Thank you for writing here, unfortunately Hanne is dead, it was too late for her, but perhaps others can be helped. It is nice of you to write to her.
    Kindly regards
    Lisbeth

    SvarSlet