torsdag den 6. juni 2013

De skønne Akelejer.


Jeg har jo virkelig mange Akelejer i haven. I år er jeg mest betaget af de hvide.


De har næsten alle sammen en smule lysegrønt på sig. 


Mon ikke de har hygget sig med efterkommerne af nogle 'Green Apples', jeg havde engang :-)


Her sammen med den skønne Slange/pileurt Persicaria Bistorta 'Superba'.


Op mod min mørke hyld bliver de helt selvlysende.


Naturen har begået et perfekt selvsået match her.


Og se her, en sjov flerfarvet beauty.


Jeg har tjekket, og det er kun én plante.

*****

I får ikke så mange ord i dag. Jeg skal MR scannes i morgen, og det hele fylder alt for meget. På denne årstid foretrækker jeg klart 'bare' at have hovedet 'fyldt' med have og planteskønheder :-)

10 kommentarer:

  1. Kære Hanne
    Akelejerne er yndige både de hvide og den blandede beauty. Det går stærkt lige nu, men jeg så i det svenske haveprogram Trädgårdstoppen at der var én haveejer som nippede de færdige blomster af sine akelejer og så forsatte de blomstringen hele sommeren - jeg laver en test på nogle af mine, men det er jo lige det med at have tid til at gå og pudse blomster af;))
    Nyd det så meget du kan. Knus.

    SvarSlet
  2. Akelejerne er meget skønne, jeg har også flere end jeg før har haft. Den hvide med grønne spidser er meget smuk.
    Alt godt med din scanning i morgen...
    Knus herfra.

    SvarSlet
  3. De er virkelig smukke, Hanne. Specielt er jeg vild med den sammen med Superba'en, det vil jeg prøve og det er vist purløg (du skal ikke svare, tænk hvis jeg tager fejl). Åh, i morgen, jeg håber de får det gjort grundigt, men hurtigt og du ikke skal vente for længe. Knus Anne Mette

    SvarSlet
  4. Hej Hanne - Akelejerne er så skønne lige nu. Jeg elsker at ha dem i haven, de er lidt uartige og fyldt med numre, ved aldrig hvilke narrestreger de finder på ;o)

    SvarSlet
  5. Ja du har ret - det er virkelig et smukt makkerpar - den hvide akeleje og den mørke hyld. Dejligt som naturen mager den for en!
    Pøj pøj med i morgen.

    SvarSlet
  6. Ja akelejerne har lidt deres eget liv, og jeg er også meget glad for de hvide. Gode tanker til dig i morgen! Mange hilsner fra Blomsterlyst

    SvarSlet
  7. Hej Hanne
    Jeg har slet ikke nået at kommentere i dag på grund af, at jeg skulle plante alt det, jeg købte i går, men her hos dig må jeg lige sige noget. Det er skønne hvide akelejer, det ser bare godt ud. Jeg fik den pileurt du viser i bytte for en stribet iris fra Dorthe frk. Solhat. Den er rigtig skøn, men skal vist holdes i ave. Den er plantet et sted, hvor det ikke gør så meget at den breder sig.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  8. jeg ønsker mig sådan nogle smukke hvide akelejer, de er virkeligt skønne :)
    Kh
    Marianne

    SvarSlet
  9. De hvide akelejer er aldeles yndige og matcher fint til hylden. Nogle gange er naturen forunderlig. Pøj-pøj med i dag.

    Knus Ulla

    SvarSlet
  10. Ønsker dig en rigtig god haveweek-end, Hanne! Tak for skønne, skønne glimt her af Akelajer! Jeg har selv vandret flere gange mellem mine, efter jeg er kommet hjem i eftermiddags. Det er det rene eventyrland lige nu. Næsten til at få tårer i øjenkrogen af, så fantastisk det er.

    Hjerteligst

    SvarSlet