onsdag den 24. april 2013

Have "shots"

I lørdags var det jo skønt vejr, og det var jeg rigtig glad for, for familien havde lovet at køre mig hjem i haven. Vi bor kun 20 minutters gang fra mit "plejehjem", så de kørte mig hjem i kørestolen. Jeg ved, at alle I havetosser forstår hvor overlykkelig jeg var for at se min have igen. Forbedringerne til at komme ind i huset var ikke lavet endnu, men det var jeg ligeglad med, for jeg ville bare se min have. Som I kan se på billederne, nød jeg også at gense kaninerne, det er dog kun gamle Heino, der vil holdes. Den fjerde af mine guldfisk valgte at dukke op lige da jeg kom hjem, så alle fire har klaret vinteren.

Jeg følte mig som en dronning, mens jeg dirigerede pigerne rundt og klippe stauder og Clematis ned. Det var de gode til, så det skal de nok få lov til en anden gang. Michael rensede og skiftede vand på dammen, så nu er "jeg" nogenlunde med i haven igen.








Jeg såede disse Jakobsstiger sidste forår, og den første havde valgt at vise sine blomster den dag jeg kom hjem. Den hedder Peach-et-eller-andet, jeg har jo ikke min database her ;-)


Hej fra mig i haven.

Her sker så meget, så jeg umuligt kan holde jer opdateret, men det går langsomt men sikkert fremad med træningen. Jeg har fået besked fra Riget om at jeg højst sansynligt kan nøjes med den enlige omgang stråler. Jeg skal derind på mandag til forsamtale og scanninger. Strålerne bliver højst sansynligt tirsdagen efter. Hej fra en meget træt Hanne.

Tekst skrevet af Cristina. Billeder af Laura, Cristina og Michael.

19 kommentarer:

  1. Det ligner en dejlig dag i haven! Godt at du har gode hjælpere :-) Held og lykke på RH,
    kh Nana

    SvarSlet
  2. Glædeligt at høre fra dig igen og ikke mindst for at det går fremad :)

    SvarSlet
  3. Sikke nogle dejlige billeder og gode nyheder, du har at fortælle, du er så super sej og har en skøn familie! Jeg har lige skrevet på min blog at jeg har sendt en ret mange tanker de her dage (også), fordi der er så mange dejlige gule farver og dem ved jeg at også du holder af, i rette sammenhæng og mængde. Jakobsstigen er så smuk, jeg må Google... Godt at se dit dejlige smil, Hanne. Mange knus og tanker Anne Mette

    SvarSlet
  4. Hvor er det godt, at du lige kunne komme hjem i haven og "lade lidt op" på dine mentale batterier.
    Forsat god bedring - knus fra Berit

    SvarSlet
  5. Sikke en nydelse for dig at komme hjem i haven og så endda få noget fra hånden på denne måde med hjælp fra dine piger. Jacobsstigen ser yndig ud. Krydser fingre for din scanning.

    SvarSlet
  6. Hvor dejligt at se dig i haven - det er tydeligt at se, at du er i dit rette element :-) Og skønt at du kunne få hjælp af pigerne og manden, så du kan tage tilbage og vide, at du er med i haven :)

    SvarSlet
  7. Hvor er jeg glad for at se dit indlæg. Kan godt forstå du har nydt at være hjemme, og ja vi havetosser ved udemærket hvor meget en havetur kan gøre ved humøret. Held og lykke fremover..
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
  8. Hvor er jeg glad på dine vegne, Hanne! Tak for billederne og tastning til hele familien - hvor ser du glad ud :D Fortsat pøjpøj. du ukuelige! Tænker på dig :D

    Hjerteligst

    SvarSlet
  9. Hvor dejligt at din familie hjælper til med haveopgaverne, så du ikke føler at det hele vokser over dig.
    Men det ser da ogsågodt ud i haven allerede. Den Jacobsstige er da hurtigt ude...de to jeg har er slet ikke i nærheden af at blomstre. Hvor tydeligt at se, at det er i dit haveparadis du lader op.

    SvarSlet
  10. Dejligt at høre om din tur hjem til haven, godt du nød det og tænk at Jakobsstigen besluttede at blomstre for dig, nu du var hjemme.
    Godt at høre, at du sandsynligvis slipper med en gange stråler. Det glæder mig, at du holder os orienteret, jeg tænker ofte på dig - og jeg er helt sikkert ikke den eneste.
    Fortsat god fremgang og knus fra mig.
    Lisbeth

    SvarSlet
  11. Det lyder som en super dejlig familie du har. Hvor er det godt, at du kunne få dig en havedag. Det må give noget psykisk overskud, når du får sovet lidt efter turen ud i den friske forårshave :-)

    SvarSlet
  12. Hej Hanne - Skønt at se dig tilbage i dit rette element ;o).
    Dejligt med en god familie, der gerne springer når fruen befaler.... Det er jo et vigtigt job at være have ansvarlig.
    Hvor er det dejligt, hvis du kan klare det med en enkelt gang stråler. Inden længe kan du atter komme i haven, og med dine gode hjælpere skal det sikkert gå fint ;o)

    SvarSlet
  13. Fantastic post, spring is giving much joy:) I am greeting

    SvarSlet
  14. Kære Hanne

    Hvor ER det et skønt og livsbekræftende indlæg du her kommer med. For det første er du sej så det basker, og for det andet er det skønt at læse, at din familie i den grad er der for dig.

    Jeg kan ikke forstille mig andet, end at alvorligt syge, som læser dine indlæg bliver inspireret af din positive indstilling. Da jeg for lidt siden fik ondt af mig selv, fordi min helt almindelige influenza ikke vil slippe sit tag i mig, og jeg så gerne ville i haven, kom jeg til at tænke på dig og blev rigtig flov. Jeg beundrer dit livssyn og ønsker dig fortsat fremgang og bedring!

    SvarSlet
  15. PS: Jeg fik 2 jakobsstiger af Lene fra Bag Havelågen sidste år, og de er langt fra at blomstre. Løvet er for øvrigt rigtigt dejligt også. Efter at have set dit billede herover, glæder jeg mig endnu mere til at se dem i blomst.

    SvarSlet
  16. Hvilken herlig dag du havde mulighed for at komme hjem i haven, jeg kan næsten mærke din glæde ved forårsgensynet. Skønt at pigerne lod sig dirigerer rundt med saksen og at dyrene var klar til at hilse på. Ikke noget at sige til at sådan en dag gav en sund og naturlig træthed.
    Haveknus fra mig :)

    SvarSlet
  17. Søde Hanne....skønt at se at du igen boltre dig i haven og nu med gartner team ;0) Glæden må have været ubeskrivelig og et skud vitaminer der har større effekt end alverdens stråler. Klø bare på med genoptræningen.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  18. Dejlig opdatering - jeg sidder her og smiler fra øre til øre :-D
    Knus Signe

    SvarSlet
  19. Kære Hanne
    Hvor det glæder mig at se dig i haven og jeg bliver helt rørt over det teamarbejde I udførte så haven er helt opdateret igen. Sikke en yndig jakobsstige. Det er pudsigt som man pludselig får øjnene op for en plante - sidste år havde jeg for første gang 3 jakobsstiger i haven, en blå, en hvid og en lyseblå med brogede blade - nu kan jeg se at jeg også skal have en apricot-delight:o)
    Forsat god genoptræning, det er godt at høre at det går stødt og roligt fremad. Ha en god uge.
    Knus

    SvarSlet