tirsdag den 3. april 2012

Flere tulipanbilleder

Nu er alle mine små botaniske Tulipa kaufmanniana 'Hearts Delight' sprunget ud.


Som I kan se, får de lidt mere farve efterhånden i forhold til de billeder, I så for nogle dage siden.



Jeg kan slet ikke blive træt af at kigge på dem, med deres skønne lyserøde og pink changerende farve.


De åbnede sig ikke helt op i dag, for solen var ikke så kraftig. Men man kan lige ane den lækre æggeblommegule midte i dem.


De står i mit bed ved hoveddøren i flere grupper på størrelse med denne. Mon ikke jeg kan dele denne gruppe om et par uger :-)


Længere henne i forhaven under Hjertetræet er flere botaniske tulipaner sprunget ud i dag.
Det er Tulipa Kaufmanniana 'Fashion'. Den beskrives som orange-rød, men det er jeg nu ikke enig i. Det er mere en lakserødlig farve, synes jeg.


Det er lykkedes mig at 'vriste' et par løg fri fra rødderne under Hjertetræet, så jeg har kunnet sprede dem lidt i bedet. Jeg synes, at de passer så fint til det rødlige løv fra Løjtnantshjerterne til venstre i billedet.


De står godt her under træet, fordi de ikke så let bliver slået omkuld af regn og blæst.



Det er rigtigt søde og nemme små tulipaner, som breder sig og også selvsår sig, hvis de får lov at sætte frø.  


Og se så lige her; mit japanske prydkirsebærtræ i forhaven har fået sin første blomst. Jeg håber nu, at kulden har sat det lidt i stå, for jeg ved ikke helt, om blomsterne kan tåle den frost, de har lovet natten til søndag.

17 kommentarer:

  1. Hvor er den smuk. Her i haven er mine overhovedet ikke kommet op endnu. Sjovt en forskel der kan være. Håber da de kommer.

    Men hvor dine dog utrolig smukke:)

    God Påske
    Hilsen Lise Lotte

    SvarSlet
  2. Åh Hanne, det er lige præcist den tulipan, jeg har ønsket mig, siden jeg første gang læste Anne Justs bog 'Et År i min Have' i 1998!!! Ha, ha - griner ad mig selv, for jeg kunne jo bare købe dem.

    Den er smuk!!!

    Rigtig god påske :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  3. Hvor er de fine, de små tulipaner. Der ser dejlig frodigt ud i din have. Hos mig er der lidt for meget bar jord - men det kommer snart :))))

    SvarSlet
  4. Så fina dina tulpaner är. De randiga Hearts Delight är ljuvliga! Både blomman och bladverket är så vackra.

    Kram

    SvarSlet
  5. Hej Hanne,
    Dine tulipaner er rigtig flotte. Jeg har faktisk ingen tidlige af slagsen, men kunne da overveje at købe nogle i efteråret efter af at have set disse skønheder hos dig.
    God påske til dig.

    SvarSlet
  6. Jeg er godt nok også imponeret over hvor frodigt du allerede har det.
    Og Tulipanen. Den er da lige til at spise !
    Ha' en dejlig aften:-)

    SvarSlet
  7. Hej Hanne
    Hvor er de kønne, de små tulipaner. Er det fordi det er botaniske tulipaner, at de er så tidligt på færde? Når du deler dine forskellige løg/knolde, er det så altid umiddelbart efter blomstring eller ?
    Der ser så grønt ud i din have. Jeg tænker, at det må være fordi, der fyldt godt op i bedene ;-)
    VH Nina

    SvarSlet
  8. Jeg har heller ingen botaniske tulipaner, men jeg har mange små skovtulipaner, de er slet ikke klar endnu.
    Det er rigtig fint i dine bede med alle de skønne tulipaner.

    SvarSlet
  9. Skønne tulipan billeder. Jeg håber heller ikke at mit japanske kirsebærtræ, tager skade af frosten. Det er højdepunktet i min forårshave :-)

    SvarSlet
  10. Dejlige tulipaner! Der er en stor kontrast til alt det der springer ud i haven og så vejret. Nu blæser det en hel pelikan igen og er hundekoldt! Godt, at du kun skal stikke hovedet ud for at nyde dine tulipaner.

    Rigtig god påske
    Birgitte

    SvarSlet
  11. Hej Hanne. Det var godt nok en flot tulipan. Farven er fantastisk. Hvor er det godt, at du kan vise så mange billeder. Man kan slet ikke se nok på dem! Der har også været frost i nat, så jeg håber ikke, dit træ tager skade.

    SvarSlet
  12. Det er da nogle yndige tulipaner :-)
    Jeg får endnu engang til at anskaffe mig sådan nogle :-D Lene har ret, det ser ud som om du har en hel erantis mark :-)
    K.Gro

    SvarSlet
  13. Hvor er de søde, mon ikke man kunne finde plads til en enkelt pakkefuld løg, jeg må huske det, når det bliver efterår.... om alt for snart.

    SvarSlet
  14. Hvor er de søde de små tulipaner.
    Dem tror jeg vil finde en plads til.

    Go´ Aften til dig.

    SvarSlet
  15. Hvor er det en dejlig tid, nu hvor tulipanerne også begynder at blomstre.
    Jeg når lige at få blomstringen med her i haven, inden vi flytter, så må jeg se om jeg får sat nogen i efteråret, jeg kan nyde i min nye have til næste forår.

    SvarSlet
  16. Hvor er de dog smukke.
    Jeg glæder mig til at alle vore mange tulipaner springer ud.
    Vi har tulipaner overalt i haven.
    Tak for kigget.
    God påske.

    SvarSlet