fredag den 4. november 2011

Et halvt år i dag.

Tænk, i dag fylder min blog et halvt år :-)
Hvor er tiden dog fløjet afsted, og så alligevel ikke.

Jeg syntes selv at dette var det helt rigtige billede til denne 'mærkedag'.
Det er blomster, og det er gult.


Da jeg startede, anede jeg ikke hvad jeg ville med min blog.

Men jeg har altid taget rigtig mange billeder i min have hele året, og så elsker jeg jo at 'snakke' have :-)


Jeg har været Claus Dalby fan i mange år, og fulgt hans blog fra før den overhovedet gik i luften :-)
Men jeg kan desværre ikke huske, hvordan jeg selv kom på at lave en blog... Kun at alle som kender mig, syntes at det var en perfekt idé. (Jeg har dem nu mistænkt for, at de bare ville have, at jeg fik nogle andre at snakke have med, så de kunne få fred :-D)


Når jeg mærker efter, ved jeg at det jeg elsker mest i min have er BLOMSTER. Alle mulige blomster, og gerne hele året. Jeg kan selvfølgelig også godt lide det grønne, men for mig er det der for at danne den perfekte baggrund for blomsterne.


Jeg tror næsten at dette halve år, har været det bedste i hele mit 14-årige haveliv.
Og det er på grund af JER, mine dejlige nye blog-venner :-)

Det er bare helt fantastisk, at kunne dele alle glæderne i haven med andre havetosser, der - ligesom jeg - er besat af haven :-)


Samtidig har det også fået mig til at sætte mig endnu mere ind i alle mine blomster derude, for at kunne forklare det hele bedre til jer.
Det har jeg altid gerne ville tage mig tiden til, men det er først lykkedes det sidste halve år.


Så jeg glæder mig virkelig til fremtiden med min have i have-blog-landet.


Og jeg kan love jer, at findes der den mindste lille blomst i min have igennem den lange vinter, så skal I nok få den at se på min blog :-)

(Alle billederne ovenfor er taget i haven i dag, den 4. november. Er det ikke fantastisk på denne årstid?)

20 kommentarer:

  1. Jeg tilslutter mig helt klart det med at grunden til at du skulle blogge var at vi knap så have dygtige, kunne få lidt fred ;-) men ikke mindst at du kunne få mulighed for at dele din interesse og enorme haveviden med andre havenisser aka havenørder.

    Keep up the good work.

    Mr. M

    SvarSlet
  2. Hej Hanne, tillykke med den halvrunde blog-dag. Tiden flyver jo afsted :) Jeg læste dit indlæg med stor interesse, jeg tror du summerer ganske godt hvad mange bloggere ønsker med deres haveblog, nemlig nogen at dele interessen med og også blive klogere selv. Og så er der jo det med INSPIRATIONEN.... Kæmpestor inspiration får man jo alle steder.

    Tænk at alle billederne er fra i dag, det er godt nok dejligt for dig at have så mange blomster tilbage.

    Ha' en dejlig weekend.

    kh Ulla

    SvarSlet
  3. Stort tillykke med ½ års dagen for din blog. Det er en skøn blog og jeg ser/læser den med glæde, selvom jeg ikke altid er lige god til at få sendt en kommentar :-)

    Det er helt fantastisk, at man på nettet dagligt kan sidde og dele sin haveglæde med andre. Det er så berigende :-)

    Personligt er jeg i den heldige situation, at jeg også har både familie, venner og bekendte, som jeg kan dele haveglæden med :-)

    Håber du fortsætter bloggeriet længe endnu :-)

    SvarSlet
  4. Hej Hanne
    Tillykke med 1/2 års blogger jubilæet. Dejligt at følge din blog og din fantastiske blomsterrige have. Også tak for alle de dejlige kommentarer på min blog.

    Jeg tror også at der er en del i min omgangskreds, der er glade for at jeg er begyndt at blogge ;-)

    Fantastisk at du stadig har så mange flotte blomster :-)

    Kh

    Gitte

    SvarSlet
  5. Hej Hanne
    Der overraskede du mig godt nok. Jeg troede du var garvet haveblogger. Jeg kan tydeligt huske, da jeg begyndte at kommentere hos dig, jeg var ikke et øjeblik i tvivl om, at jeg bare ikke havde lagt mærke til din blog før.
    Du gør det i hvert fald supergodt, se bare på alle de læsere, du allerede har, måske incl. mr. M, som så slipper for at høre så meget på din havesnak :-) vi andre vil gerne, for du ved så mange ting og kender alle navnene på latin på din planter og ofte også på vores planter. Man kaldte hende for haveleksikaet ;-)
    Havebloggen er en fantastisk opfindelse, den kan vi ikke undværet. Tillykke med det halve år og alle dine smukke blomster den 4. november.
    Hvad hedder roserne?

    SvarSlet
  6. Buon compleanno, carissima Hanne.

    Jeg er uendelig glad fordi 'dine' var trætte af havesnak, jeg ville nødigt undvære den.

    Og ja, jeg er helt enig i dine tanker om det at blogge.

    kh Anne Mette

    SvarSlet
  7. Tillykke med dit jubilæum (;o)
    at blogge er virkelig fantastisk, jeg har selv fået de skønneste veninder igennem blog-land og det er bare SÅ godt at kende nogle der er lige så tosset med sin hobby!!
    Ses imorgen, knus Lona

    SvarSlet
  8. Aller sødeste Hanne.......tillykke med mærkedagen......det er en fornøjelse at følge med her hos dig og være én af de heldige du så sprudlende deler din glæde med :0)

    Det har været ydermere været en udsøgt fornøjelse at møde dig IRL.....og jeg håber bestemt ikke det var første og eneste gang det skulle ske ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  9. Kære Hanne, tillykke med 1/2-årsdagen, jeg nyder også at følge med dig i haven og "lære dig at kende" - jeg er vild med dit Chrysantemum billede (nr. 2), skøn, skøn farve.
    Jeg nyder også at have nogle at "snakke" have med - og er så glad for det netværk af haveglade/gale som er opstået via blogning.

    SvarSlet
  10. Tillykke med ½ års dagen med din blog.
    Jeg nyder altid at se dine smukke billeder.
    Hvor har du dog endnu mange smukke blomster.
    Tak fordi du vil dele havens glæder med os.

    SvarSlet
  11. Tillykke med halvårs-dagen på din fine blog ;0)

    SvarSlet
  12. Tak for et dejligt halvt år på din blog - og tillykke med dagen, Hanne!

    Hjerteligst

    SvarSlet
  13. Tillykke med 1/2 års dagen for bloggen......vi er mange der er glade for at du blogger og at du gider havegalskaben ;o)
    Du har en dejlig blog og du virker til at være et smukt menneske, Hanne.
    kh Helle

    SvarSlet
  14. Stort tillykke søde Hanne! Du er en gave til haveblog-land med dine flittige og søde kommentarer, din enormt store viden, dit positive væsen og din skønne have. Vi er rigtig mange, der synes, at det var en ualmindelig god idé, du fik der for et ½ år siden :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  15. Hej Hanne.
    Tillykke med sit første 1/2 år i bloggeland.
    Flotte billeder du viser.
    Ønsker dig en god week-end.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlet
  16. Tillykke med det halve år i blogland. Jeg troede også at du havde været med meget længere tid. Du har en meget dejlig blog og jeg glæder mig til at følge den fremover. Min søster er også blevet så inspireret af min og i andres blogs, at hun vil starte sin egen op når hun lige lærer hvordan man gør. Det er jo bare skønt at kunne dele haveglæden med så mange dejlige mennesker.

    SvarSlet
  17. Tillykke-tillykke Hanne - jeg kan kun tilslutte mig at ens haveglæde har fået en anden og højere karat efter at vi har fundet sammen her i haveblog-land. Du giver mig så fantastisk meget viden og inspiration med din dejlige blog.

    SvarSlet
  18. Hej Hanne,
    Tillykke skal der lyde herfra. Du har altid tid til at lægge en kommentar og give gode råd. Tag gerne mindst et 1/2 år mere i blogland. ;-)
    Det er dejligt at følge din blog. Utrolig smukke blomster der stadig er i din have.

    SvarSlet
  19. Kære Hanne-blomst.
    Du kan tro din have-blog-glæde smitter og det er en kæmpe fornøjelse at følge dig.
    Ha' en smuk dag.
    Knus Lone

    SvarSlet
  20. Et stort tillykke med dit halve års jubilæum. Jeg er simpelthen så glad for, at du er min havebloggerven. På grund af dig har jeg nu fået en hel del flere blomster i min have, fordi jeg har skrevet ned mange af de planter, du har i din have og mange måtte jeg bare eje. Jeg tror faktisk jeg har det lidt på samme måde som dig med at det er blomsterne, der er det skønneste. Jeg kan godt lide et rigtigt rigt flor i haven. Det er lige meget, at du ikke kan huske hvorfor du startede for du gør det rigtig godt og det er en glæde at følge med i dit haveliv!

    SvarSlet