lørdag den 26. november 2011

Forsythia til Advent

Det er ganske vist: Naturen er af lave i år :-)
I min have blomstrer Forsythian nu.


Det er kun nogle enkelte spredte knopper, men den er god nok; det er blomster.



Jeg har luret på knopperne nogle dage, for jeg troede ikke at de ville folde sig helt ud, men det har de gjort i dag.


Jeg har været ude for det én gang før i mit 14-årige haveliv.
Men det var en måned tidligere. Dette billede er taget den 25. oktober 2006.

Har du tjekket din Forsythia for nylig? :-)

Tilføjelse:

Susanne spørger, om jeg kan huske om Forsythiaen blomstrede næste år. Det kan jeg, og det gjorde den heldigvis :-)


Så derfor får I lige det her billede fra den 15. april 2007.

Jeg har set både buske, stauder, forårsløg og endda mit æbletræ blomstre om efteråret, og jeg har aldrig været ude for at det ikke har blomstret igen om foråret. Så jeg tror næsten godt, at jeg kan garantere at vi ikke mister vores forårsflor, selvom nogle enkelte planter tager forskud på glæderne nu.

17 kommentarer:

  1. Hej Hanne. Utroligt! Jeg bliver rigtig glad af at se dine billeder. Lige nu regner og rusker det udenfor her, hvor vi bor. I morgen bliver det vist værre!

    SvarSlet
  2. Det er jo lige før du kan drive en buket forsythiaer frem inde i stuen i løbet af få dage :-)

    SvarSlet
  3. Vi kan vist lige så godt forberede os på, at vi får ting at se som ikke er helt normale... men bare nu det hele holder til det :)

    Go aften...

    SvarSlet
  4. Det må jeg nok sige, det var en kort vinter.

    SvarSlet
  5. Ja alt er af lave.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  6. Så må jeg ud og tjekke mine i morgen, men jeg har klippet i dem, så der er nok ingen blomster i.

    SvarSlet
  7. Nej, for jeg har ingen ;-) Den ene jeg havde blev gravet op, da hækken kom væk.

    Men du har ganske ret i, at naturen er af lave. Kan du huske, om forsytiaen blomstrede igen til foråret? Vi må krydse fingre for, at det hele 'holder til det', så vi også kan få glæde af det til foråret.

    SvarSlet
  8. Det er på en måde både fascinerende og skræmmende, ikk´.
    Hvad sker der med naturen, klima og miljø.....og er det vores egen skyld og ansvar at rette det op igen?
    Hvad kan det ende med......det skræmmer mig at tænke på.
    Kh Helle

    SvarSlet
  9. .....og jeg smiler. Lidt forår i november mørket - den går rent ind her ;0)

    SvarSlet
  10. Det må være p.g.a. de skiftende temperaturer at der er kuk i blomstringerne - fin forsythia:)

    SvarSlet
  11. Nåååå. Man kan altså ikke lade være med at holde af sådan en lille tapper forårsblomst -- også selvom det er lidt forkert.

    SvarSlet
  12. Hej Hanne,
    Det er da helt hen i vejret ;-)
    Mine jordbær har blomstret for 14 dage siden. Mon den efterårsstorm i morgen kommer med en omgang kulde?
    Den milde luft er godt for alt det nye i haven.
    Ville gerne have en forsythia, men har aldrig fundet et passende sted den kan stå. od lørdag

    SvarSlet
  13. Jamen det er da helt kulret med det vejr i år. Jeg har lyserøde skovjordbær, der blomstrer endnu og jeg har lige opdaget at min røde skimmia er sprunget ud!

    SvarSlet
  14. Nawet jak forsycji się coś pomyliło, to ciesz się kwiatkami. Pozdrawiam

    SvarSlet
  15. Det var da utroligt!
    Jeg skal også lige ud og tjekke, når det bliver lyst

    SvarSlet
  16. Hej Hanne
    Jeg har aldrig set at den er sprunget ud i min have så tidligt. Helt fantastisk.
    De bedste hilsener
    Kirsten iran

    SvarSlet
  17. Nej, hvor vildt, at den blomstrer nu!

    SvarSlet