mandag den 12. august 2013

Krukkebedene


Det er bare sådan et godt ord for grupper af krukker sat tæt sammen. Og dem har jeg jo mange af i år :-)


Her foran det lyserøde bed.
Planten med de grøngule blade i midten er min lyserøde Mirakelblomst, men den blomstrer kun om aftenen.


Og foran dammen. 


Til venstre for den overdækkede terrasse.


Jeg elsker den måde krukkerne indrammer siddepladsen herinde, og I kan tro at det er skønt at sidde herinde og skue ud over blomsterne :-)


Den varme/orange afdeling.


På venstre side af trappen med den hvide Agapanthus som overstander.


Til højre for trappen. I midten mamelukærmebusken og til højre den skønne Ridderspore 'Dusky Maiden'.


Dette 'bed' fortsætter hele vejen rundt om hjørnet.


Udenfor Driverhuset et lidt rodet 'bed', fordi det er dem jeg sidst har pottet om.


Jeg er helt vild med den måde alle krukkerne bløder de store beton-terrasser op.
Men hold op, det er et stort arbejde at vande dem. Indtil for nylig måtte Michael vande dem, fordi jeg hele tiden fik rullet mig ind i vandslangen i kørestolen. Men nu kan jeg selv så småt gå rundt og vande med stokken, og det tror jeg at han sætter STOR pris på :-)

12 kommentarer:

  1. Det lyder godt at du selv kan begynde at vande, og godt for Michael :)
    Jeg var ved at tænke på, om der snart kom livstegn igen fra dig, det nåede jeg heldigvis at se inden sengetid.
    Hvor ser det dejligt ud med alle dine krukker Hanne, det gør mig glad at tænke på, at du sidder der og hygger dig i mellem alle de grønne planter. Og endnu mere glad bliver jeg, når jeg læser, at du er begyndt at kunne gå rundt og vande. Super, du er en fighter - godt at høre, det går fremad.
    Stort knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. Det ser smukt og hyggeligt ud. Jeg spekulerer på, hvor stor en kande du har kræfter til at svinge, eller om du har en slange, der kan nå rundt til hele flokken af krukker.

    SvarSlet
  3. Sikke en dejlig krukkehave du har. Det må være dejligt, man sådan kan flytte rundt med planterne.
    Hilsen Jette

    SvarSlet
  4. Hej Hanne
    Hvor ser det skønt ud i din krukkehave, jeg er også rigtigt glad for krukker, så man hele tiden kan trylle de fineste frem ;o)
    Skønt at høre du selv kan begynde at overtage lidt af vandingen ;o)

    SvarSlet
  5. Hold da fast søde Hanne - en imponerende samling - skønt ser det ud. Desværre har mine lidt af at jeg ikke har været meget hjemme hen over sommeren for de kan slet ikke matche din blomsterrigdom og frodighed :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  6. Hvor ser det forrygende dejligt ud, Hanne og hvor er det dejligt at du nu kan gå rundt og vande alle dine krukker. Sikke en frodighed du har skabt på fliserne, men du har ret i at der virkelig går meget vand til krukkerne i år, så med så mange krukker må det nærmest være en fultidsbeskæftigelse:o)
    Knus og ha det godt
    fra Lisbeth

    SvarSlet
  7. Det ser skønt ud :) og hvor må det være dejligt at kunne gå lidt igen :)
    Kh
    Marianne

    SvarSlet
  8. Det ser utroligt flot og frodigt ud.

    SvarSlet
  9. Glæder mig over din lægedom Hanne...og hos dig er der hyggeligt og frodighed...;-) fortsæt din succes..

    SvarSlet
  10. Kære Hanne.

    Du skulle bare lige vide, hvormeget jeg beundrer dig. Du er den sejeste havekvinde i verden. Sikke en sejr for dig, at du nu selv kan vande alle dine dejlige krukkebede.

    Jeg ønsker dig fortsat god fremgang. Med din stålsattte vilje, skal du nok komme rigtig langt og få samtlige læger til at m-å-b-e. Bare giv den gas, Hanne.

    Stort knus og de kærligste tanker

    SvarSlet
  11. Flotte beundringsværdigt, mange har slet ikke overskud eller tid til alle de krukker. vi er lige gået igang med plantekasser og komposit blomsterkasser De er dog så store at de ikke lige er til at flytter om vinteren, men de holder dog til vind og vejr.

    SvarSlet