fredag den 11. oktober 2013

Efterårsfint i Driverhuset.


Som sagt i går, måtte jeg bare ud og lege i Driverhuset med alle mine nyindkøb. Fysserne var ellers hårde ved mig i formiddags, men pyt, jeg kan sove til vinter :-)
Som de fleste af jer allerede ved, er dette udsigten til Driverhuset fra vores terassedør.


Kom med indenfor i min lille, men skønne oase :-)


Det vigtigste møbel herinde er min bløde sofa i fuld længde. Tit kan jeg nøjes med et lille hvil her, så jeg kan klare bare en lille smule mere i haven, før jeg går indendørs.
Driverhuset er samlet med både sofa og bord indeni først, for at det kunne lade sig gøre.


Jeg er jo lidt tosset med spejle i haven, men det giver en god dybde, synes jeg. Pletterne i luften ovenpå det lille skab købte jeg også i går. Mon den kan klare sig her i vinter, eller skal den i det opvarmede drivhus? Nogen som har erfaring med den?


Jeg kan aldrig stå for de orange Hornvioler, så der blev et lille farverigt hjørne her.


Men mit hjerte banker jo for de lyserøde, og jeg elsker både Azalier og hornvioler. Jeg kan bare ikke holde dem i live indendørs. Så nu prøver vi herude. Azalier har jeg ikke prøvet før, men alpevioler har jeg haft en del år. De får fiberdug over de første frostnætter, og ryger så i det opvarmede drivhus, hvis jeg husker det :-) Men er de ikke bare yndige disse to?


Jeg er selv ret forelsket i hjørnet, som jeg har lavet her. Bordet fik jeg i fødselsdagsgave forrige år, men jeg har ikke haft overskud til rigtigt at udnytte det før nu.


Mine favoritter på denne årstid er jo hornviolerne. Dem har jeg hvert eneste år. De klarer nemt en smule frost, og så lægger de sig ellers ned, mens det er rigtigt koldt, og til foråret rejser de sig lige så fint igen, når der er nogle lune dage. Jeg har lige kasseret de sidste fra forrige november. Det er da valuta for pengene :-)


Disse to beholdere står klar til, at Michael får sat de sidste hylder op i vores nye indgangsparti.


De hopper lidt rundt så længe, her sammen med min oliven med et sjovt lille espalier, som jeg også købte i går. I får nærbilleder en anden dag, for lyset drillede lidt.

Og så er der klar til en masse små hvil med varm kaffe derude i duften af bl.a. Hornviolerne. Michael og jeg sad derude og nød det allerede i eftermiddags. 
Det har virkelig været et par skønne dage. :-) Så pyt med at jeg ikke kan grave huller og flytte stauder i år. Jeg har tit ærgret mig lidt over, at jeg havde for travlt i selve haven til at nusse sådan her, så jeg STOR-nyder det i år.

God weekend derude i Blogland :-)

11 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare skønt ud!! En rigtig dejlig oase {;o)

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare godt at vide, at du stornyder det :) det kan du jo også lige så godt. Tænk at du kan tage et hvil på sofaen i driverhuset, ja men det kan da ikke være bedre til din situation. Så kan du ligge derinde og kigge ud på dine bede og de fine blomster i driverhuset.
    Smukke blomster du har snoldet dig til i går, jeg mente jo nok, der var noget med hornvioler og dig.
    Tak for turen ind i din oase, nu vil jeg tænke på dig derinde, vi mangler lige et billede af dig i sofaen :)
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ser lige, at Heidi kommenterer på pletter i luften, det glemte jeg. Mine står ude i bedene, der har de det fint og overlever fint vinteren. Det er faktisk sværere at holde dem i live i stuetemperatur, men så lunt er det nok ikke i dit opvarmede drivhus.
      Jeg er dog ikke helt sikker på, at de kan klare sig udendørs i en krukke, jeg har hørt flere, som har mistet deres udendørs i krukker. Så mon ikke det er godt at have dem i frostfrit drivhus.

      Slet
    2. Tak Lisbeth. Jeg synes nemlig også at jeg har mistet dem en gang før i en krukke. De ryger i det opvarmede. Jeg kan heller ikke holde dem i live indendørs :-)

      Slet
    3. Selv tak :) indendøre er det helt håbløst at holde liv i dem, så det må være den rigtige løsning med det opvarmede. Good luck også med det :)

      Slet
  3. Hvor er der dejligt i dit driverhus. Skønt med sådan et dejligt sted til pauserne. Hornviolerne er da helt og aldeles vidunderlige.
    Kærlig hilsen Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
  4. Hej Hanne
    Hvor er det blevet skønt, jeg kan godt forstå du glæder dig til de små pauser i så fine omgivelser ;o).
    Du kan sagtens lade dine pletter i luften stå, de vil visne ned og skyde igen til foråret.
    Er det ikke fruen selv, jeg kan se i spejlet på flere af billederne ;o)

    SvarSlet
  5. Hvor er det hyggeligt, og hvor har du dog fået hjørnet pyntet smukt.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  6. Kan heller ikke grave huller. Så jeg gad virkelig godt sidde og drikke kaffe med dig i dit skønne driverhus, Hanne :D

    Hjerteligst

    SvarSlet
  7. Det er nemlig et skønt driverhus. Jeg kan huske da det var fuld af glade havedamer ;-). Det var så hyggeligt. Selv tænker jeg slet ikke på hornvioler lige nu. Troede egentlig kun de var fremme om foråret. Så blev jeg så klog. Det er så dejligt at se, at du har overskud til at pusle rundt. Det glæder mig i den grad.

    Rigtig god weekend
    Birgitte

    SvarSlet
  8. Nej hvor ser det hyggeligt ud i dit driverhus. Alpeviol/cyklamen har jeg plantet ud i bedene, så de overlever fint frost, så mon ikke også i drivhuset?
    Hornviolerne er virkelig skønne, jeg har ikke set dem i handelen endnu.

    SvarSlet